יום רביעי, 17 בנובמבר 2010

משחק אימון ..

נבחרת ישראל תארח הערב (רביעי, 19:35) בבלומפילד את נבחרת איסלנד למשחק ידידות, כהכנה לקראת המשך קמפיין מוקדמות אליפות אירופה. שיחת היום בין שחקני הנבחרת הייתה הצבתו של המתורגמן דוד מרטן בהרכב השני באימון אמש יחד עם עוזר המאמן טל בנין, כדי להשלים 11 על 11 בתירגול. אחד השחקנים הבכירים בנבחרת אמר: "צחקנו באימון כשפתאום ראינו את דוד בתרגול, אבל פרננדז עושה דברים מוזרים אז התרגלנו".

כשנשאל השחקן לאיזה דברים מוזרים הוא מתכוון הוא ענה: "למה הוא לא זימן בלמים? (הבלמים היחידים שזומנו הם רמי גרשון ואוראל דגני, כשדגני לא נכלל בהרכב. ר.ג) זה מוזר שפתאום בעמדה מסויימת אין לו אופציות. ברור שבשום מועדון לא היינו רואים דובר נכנס לאימון, זה סוג של שיא, אבל לא היתה לו ברירה, הוא רצה לעשות תרגול של 11 על 11". שחקן נוסף דווקא הגן על פרננדז: "דוד מרטן נמצא כל הזמן בתוך התרגול הטקטי, זה לא נורא". מעניין לראות כיצד הצרפתי משתף את המתורגמן וכנראה שלא בפעם הראשונה.
אין גבול לאבסורד ולחוסר המקצועיות הגובלת בזלזול , פרננדס אין ספק ששחקן ענק ומבין גדול בכדורגל וכשלון גדול כמאמן כאחד . נבחרת כדורגל אמורה להיות קבוצה ברורה של שחקנים מצטיינים בעלי רצון אופי וגאווה לשרת את הנבחרת ובעיקר קבוצה ברורה של מקסימום 25 שחקנים שיכולים להיות שינויים קלים במידת הצורך אבל לא רוטציה ומאגר של 50 שחקנים המשתנה ממשחק למשחק ..
בין השחקנים חייב להיות חיבור "עיוור" הם צריכים להתרגל לשחק האחד עם השני שחקן צריך לדעת איך למסור או להכיר ביכולות חבריו לקבוצה .שיתוף המתורגמן אמנם יכול לעבור כעוד הלצה והלוואי שהנבחרת תגיע להשגים ולהצלחות אני באופן אישי מתגעגע מאוד לעידן שלמה שרף שהיה האחרון שבו היה תענוג לצפות בשחקנים והציגו משחקים של לחימה ופשוט קבוצה מלוכדת ולוחמת למרות אי העלייה למונדיאל שהביאה גאווה ועשרות אלפי צופים נלהבים !!! אתמות היה פקק באזור האיצטדיון רק שבמקופ שזה יהיה לאימון הנבחרת הפקק היה לאיזו להקה ששכתי את שמה ...באימון הנבחרת אפשר היה לספור אנשים על לא יותר מ 2 כפות ידיים..עצוב...
ובהצלחה לנבחרת בכל מקרה.