יום שבת, 3 ביולי 2010

ברזיל - הולנד    גאנה - אורוגוואי וההדחה של פדרר...


ההפתעה הגדולה ביותר במונדיאל,היא ללא ספק,ההדחה של הנבחרת היחידה שעד המשחק מול הולנד עשה רושם שהיא השריד היחיד לכדורגל במהותו , הקבוצתי היפה שובת העין והלב,עם התלהבות והנאה מהמשחק ולא המוריניואיות (מוריניו כמובן) שמשפיעה כיום על כל נבחרת במשחק השגי.לכן אנחנו הצופים קצת מאוכזבים ופחות נלהבים מהארוע הגדול ביותר בכדורגל ובספורט בכלל  זה המתרחש אחת ל4 שנים הלא הוא- המונדיאל .
הסיבה שברזיל הודחה, היא מתוך מגוון יתרונות המשחק שלה שהם  גם החסרונות כמו משמעת המשחק וטקטיקה שבה להולנד המבתססת על 2/3 שחקנים בלבד היה יתרון בולט . ברזיל היתה טובה ב 3 דרגות במחצית הראשונה ונכון שיש לה ירידה במחצית השנייה באופן קבוע, אבל זה כי יכולה להרשות לעצמה לשחק בהילוך 2 ..הבעיה העיקרית היא שברזיל לא יודעת איך לנהוג בפיגור,ומרגע השיוויון ובמשחק  קובע השחקנים נראו עצבניים לא היה מי שייקח מנהיגות והקבוצה כולה הלכה לאיבוד וחבל .. שלום לך ברזיל ורק נקווה שארגנטינה ושאר הקבוצות ייתנו הצגות ומשחקים אטרקטיביים שבהם נראה גם טקטיקה אחריות ומשמעת נכונה אך בראש ובראשונה משחק משוחרר קבוצתי ונעים לעין הצופים שרוצים לראות גולים ועוד גולים..

גאנא - אורוגוואי מי שקופץ כאילו ניצח כבר את המשחק רץ לקהל כאילו הבקיע כבר את הגול בשחצנות וחוסר אחריות מגיע לו כי יפסיד למרות הטרגדיה הקשה...שחקנים חייבים לשמור על צניעות עד סוף המשחק כי כמו שראינו משלמים ביוקר על יוהרה..
דקה 120 1:1 במשחק , פנדל לגאנה שיכולה היתה לעשות היסטוריה אפריקאית ..כל העולם נדמה רצה שגאנה תנצח או לפחות הרב (למעט אורגוואים כמובן) ..לכששחקן ההגנה האורגוואי  עצר את  הכדור בידו על קו השער כל  הגנאים קפצו מאושר רצו לקהל הניפו ידיהם רקדו שרו במקום לחכות 2 דק' להתרכז במטרה, שהרי מישהו היה צריך להבקיע את כדור הפנדל ...גון פנסטיל מיודענו,כניראה ראה עצמו כבר נישא על כפיים בעט כאילו הוא רוצה לרוץ לגנאים שלאחרי השער ו...הכדור במשקוף החוצה ו..נגמר המשחק וכך מגיבור שייזכר לעד  לרגע הכי טרגי בחיי הכדורגלן שלא יישכח זאת עד יומו האחרון ..הזדמנויות לוקחים...ועצוב היה על הגנאים ואורגוואי בחצי הגמר ..אגב אורוגוואי היתה מצוינת מבחינה טקטית ושיחקה כדורגל נכון שנדמה היה שעשו מוכנות רצינית וכל שחקן נותן 110% על המגרש ובסה"כ מגיע להם הניצחון .

פדרר הודח מווימבלדון ..אתם מבינים מה הדחה אחת עושה במדיה בכל העיתונים ? הפנומן, הסופרסטר ,הגנטלמן ,פני הפוקר מי ששבר כל שיא משחק אפשרי (למעט המשחק הארוך ביותר..כי מי יעמוד מול פדרר יותר מ 4 שעות?)  מה לא נאמר על האגדה בחייה אך באמת נראה שלגוף יש את המגבלות הפיזיות שלו ובאיזשהוא שלב יש לימיט ישנה הגבלה טבעית שמשפיעה על הגוף-נפש ורק כישרון וחכמת משחק לא מספיקים אלא הפסקה לתקופה מסוימת להחזיר את הדבר הזה שנקרא רעב , רצון, תשוקה חזרה למשחק כי כל מתמודד מול פדרר עולה כדי לתת הרבה מעבר לכל כולו וזה קשה מאוד לשחקן לשלב בין כל יתרונותיו לאורך ככ הרבה זמן . הגוף עייף ויותר מכך הנפש חסרה את  התשוקה הבסיסית לניצחון לכן אני חושב שהשחקן הענק הזה טוב יעשה אם יכריז על הפסקה קצרה וניתוק מהמשחק כי אולי יוכל לקחת עוד טורניר אך נראה כי נפילת האגו ברמות הלא נתפסות האלו היא קשה והוא יכול להיות מוערך הרבה יותר בקאמבק וגם להרוויח הרבה יותר.  מה אתם חושבים ?