יום ראשון, 5 בדצמבר 2010

אגדת האיגרוף - ברנארד הופקינס 8/12 מול ז'אן פסקל

ברנארד הופקינס עולה להתמודדות עם ז'אן פסקל ואומר:"או שפסקל יהיה בצרות או שאני אהיה בצרות.."
הבעיה הטובה של הופקינס היא שאם ינצח בקרב בזירה ב 18/12 יזכה גם בחגורה במשקל קל-כבד של ה WBC וגם יהפוך לאלוף העולם המבוגר ביותר בהיסטוריה בכל המשקלים מבין כל הארגונים הגדולים,בהחלט "בעיה רצינית"..
ג'ורג פורמן היה בן 45 10 חודשים ו  25 ימים שהוכתר כאלוף במשקל כבד ב 1994 .
ביום הקרב הופקינס יהיה מבוגר ממנו ב 8 ימים , 8 ימים!!! . 8 ימי מילה תרתי משמע ולהיוולד להיסטוריה!!!
רב מומחי האיגרוף לא נותנים להופקינס סיכוי במיוחד ..פסקל צעיר יותר ב 17 שנים על כל המשתמע מבחינת יתרונות פיסיים למול הופקינס ובהתחשב שהקרב יתקיים בקוויבק בקנדה ויותר מ 15000 כרטיסים נמכרו תוך יומיים ל"פפסי קולסיאום" שמכיל 16,000 מושבים והקהל ברובו המוחלט יהיה עם פסקל אך לטענת המאמן נאזים ריצ'רדסון יתרונו של הופקינס בסגנון החיים שאימץ לעצמו ובתבונת האיגרוף שלו שהיא ברמה הגבוהה ביותר ויש לזכור שהופקינס "בוגר" השכונות הקשות ביותר בפילדלפיה ,במקומות הקשים והקשוחים ביותר ,הוא גם נהג לעשן,לשתות,נדקר 3 פעמים ואפילו נשלח ל 18 שנות מאסר לאחר שהורשע בשוד ב 1982 שהיה בן 17 בלבד.בכלא זכה 3 פעמים בתואר הלאומי באגרוף של בתי הסוהר ואמר על עצמו : "מה שגרם לי להתעניין באיגרוף היא העובדה שגדלתי במקומות בהם אם אין לך כובע ולא ידעת להילחם היית מאבד אותו.." וממשיך "עושים מה שצריך או שאתה זאב או שאתה כבש" .ולאט לאט הופקינס גדל להיות לוחם אמיתי ומקצוען וב 1995 הוכתר לאלוף      העולם במשקל בינוני של ארגון IBF והחזיק בתואר כעשור שלם והגן עליו 20 פעמים שבחלק לא מבוטל מהתקופה היה אלוף העולם הבלתי מעורער של כל ארבעת הארגונים.
להופקינס 51 נצחונות,32 בנוקאאוט  ו 5 הפסדים. באופיו אין ספק שעוד נראה כמה סרטים הוליוודים על האיש .מקומו בהיכל התהילה מובטח ומאמנו אומר: "אנחנו כל הזמן משתמשים במילה אגדה,לפעמים באופן לא הולם אבל הופקינס הוא אגדה מוכחת". האיש חי את הספורט כמקצוען אמיתי לא נח לרגע ,25 שנים לא מעשן ולא יוצא לבלות עד מאוחר ו"מעטים הצליחו להתאגרף בשנותיהם המאוחרות כפי שהוא עשה באופן יעיל " אומר ריצ'רדסון.
יש שאומרים על הופקינס שהוא אדם קשה ויש לו הרבה עניינים לא פתורים מחוץ לזירה אך ללא ספק מדובר במאגרף שהטביע חותם שממעותי ביותר בעולם האגרוף  ואולי  ב 18/12 יהפוך להיסטוריה.